کاور مبل چیست؟

مبلمان راحتی از وسایلی هستند که به خاطر استفاده مکرر خیلی زود کثیف و لک می شوند. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از کثیف شدن پارچه مبلی، از یک روکش مناسب استفاده کرد. کاور مبل نوعی روکش است برای محافظت از مبل و مانع از کثیف شدن مبل می شود. این روکش ها در اندازه و مدل های مختلفی تولید می شوند و قیمت آن بستگی به جنس روکش و اندازه مبلمان دارد. مهمترین مزیت روکش های مبلی این است که به راحتی قابل تعویض و شستشو هستند.

 

کاورمبل پارچه ای

کاورمبل پارچه ای

انواع کاور مبلی

پارچه کاور مبلی انواع مختلفی دارد که در این مقاله متداول ترین انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • کاور مبل ژلاتینی: کاور مبل ژلاتینی جنس شفافی دارد و از جنس پلیمر شفاف PVC تولید می شوند. تمیز کردن کاورهای ژله ای کار راحتی است و می توان به راحتی با یک دستمال نم دار آنها را تمیز کرد. مهمترین مزیت این روکش ها این است که هیچ گونه لک و آلودگی به سطح پارچه مبلی نفوذ نمی کند و قابلیت نفوذ آب به مبل صفر است.
  • کاور مبل پارچه ای: برای تولید روکش های پارچه ای از پارچه های ضخیم که تراکم بالایی دارند، استفاده می شود. روکش باید از جنسی باشد که مانع از وارد شدن گرد و خاک، آب و سایر آلودگی ها به مبل شود. با توجه به این که روکش های پارچه ای قابل شستشو هستند و چند وقت یک بار می توان آنها را شست، بهتر است از پارچه های با کیفیت برای دوخت کاور مبلی پارچه ای استفاده شود.

مقایسه روکش های پارچه ای و ژله ای

کاورهای ژله ای بیشتر برای مبلمان کلاسیک استفاده می شوند و مهمترین مزیت آنها در مقایسه با کاور مبل پارچه ای، شفاف بودن و همچنین ضد آب بودن آنها است. این کاورها در مقایسه با کاورهای پارچه ای قیمت کمتری دارند و چون ظاهر مبل را نمی پوشانند، طرفداران بیشتری دارند. روکش های پارچه ای نمی توانند مانند روکش های ژله ای از نفوذ چای، آب و شربت به پارچه مبلی جلوگیری کنند و در حقیقت کاورهای ژله ای محافظ بهتری در برابر نفوذ مایعات هستند.

در عوض روکش های پارچه ای تنوع و زیبایی بیشتری دارند و نشستن روی آنها خیلی راحت تر و لذت بخش تر است. یکی از مزیت های دیگر کاور مبلی پارچه ای این است که می توانند همه قسمت های مبل را به خوبی بپوشانند و مانع از آسیب رسیدن به بخش های چوبی مبل می شوند. از روکش های پارچه ای بیشتر برای مبلمان راحتی و ال استفاده می شود البته این نوع روکش برای مبلمان استیل هم گزینه خوبی هستند.

 

کاور مبل ژلاتینی

کاور مبل ژلاتینی

سئوالات متداول در مورد کاور مبل

  1. مهمترین مزیت استفاده از کاور برای مبل چیست؟

مهمترین مزیت استفاده از کاور برای مبل این است که مبلمان کثیف نمی شوند و نیاز کمتری به تعمیر خواهند داشت.

  1. یکی از مهمترین ویژگی های کاور مبل ژلاتینی چیست؟

کاورهای ژلاتینی مبلمان به راحتی تمیز می شوند و همچنین ضد حساسیت و آلرژی هستند.

جمع بندی

با توجه به این که بعضی از پارچه های مبلی بعد از لک شدن به راحتی تمیز نمی شوند، بهترین روش برای نگهداری از مبلمان استفاده از کاور مبل است. ممکن است شستشوی مکرر مبلمان به پارچه آن آسیب برساند به همین دلیل استفاده از روکش برای محافظت مبلمان بهترین راهکار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *