هر طاقه پارچه مبلی چند متر است؟

در زمان خرید پارچه مبلی ممکن است با اصطلاح طاقه پارچه مبلی روبرو شوید. در اصل قیمت پارچه مبل راحتی را خیلی از فروشندگان بر حسب طاقه بیان می کنند. طاقه پارچه مبلی از اصطلاحات رایج می باشد. گاهی اوقات افراد به اشتباه آن را تاقه می نویسند و در گفتار عادی به آن توپ پارچه می گویند. با این حال شکل گفتاری و نوشتاری این اصطلاح به صورت طاقه می باشد. برای اینکه بدانید یک طاقه پارچه چند متر است و با سایر اصلاحات رایج در بازار پارچه فروشی ها آشنا شوید تا انتها همراه مقاله امروز الو پارچه باشید.

طاقه پارچه مبلی

طاقه پارچه مبلی چیست؟

اگر بخواهیم  طاقه پارچه مبلی را از نظر ظاهری بررسی کنیم باید بگوییم که دارای شکل استوانه ای مانندی هستند. البته در برخی اوقات نیز به صورت مکعب مستطیل می باشد. به طاقه هایی که به صورت استوانه ای می باشد در بازار پارچه فروش ها رول گفته می شود و به طاقه هایی که دارای ظاهری شبیه مکعب مستطیل می باشند، طاقه کتابی می گویند.

نکته جالب درباره طاقه پارچه مبلی این است که عرض آنها به معنی عرض موجود در پارچه ها نمی باشد. علت این امر را میتوان در نحوه پیچیدن طاقه ها دانست. کارخانه طاقه پارچه مبلی را به صورت یک لا یا دولا می پیچیند. بنابراین زمانی که می گوییم طاقه کتابی پارچه ای عرض 150 سانتی متری دارد یعنی عرض واقعی آن 75 سانتی متر است. چراکه پارچه مبلی از وسط تا شده است.

 

یک طاقه پارچه مبلی چند متر است

طاقه پارچه مبلی از اصطلاحات کاربردی می باشد همانطور که قبلا گفتیم برخی از افراد به آن توپ پارچه هم می گویند. یک توپ پارچه شامل 100 متر یا 45 یارد پارچه است. با این حساب میتوانیم بگوییم که یک طاقه پارچه مبلی همان 100 متر می باشد. لازم به ذکر است زمانی که از فروشنده درباره اینکه یک طاقه پارچه مبلی چند متر است، پرسش می کنید. حتما درباره عرض پارچه مبلی هم سوال کنید زیرا عرض پارچه های مبلی در طاقه ها با یکدیگر متفاوت می باشند و ممکن است به یک یا دولا تقسیم شده باشند.

قیمت پارچه مبلی راحتی بر حسب یارد

قیمت پارچه مبلی راحتی را زمانی که خرید آن را به صورت عمده انجام می دهید نسبت به خرید خرد به صرفه تر می باشد. هنگامی که می خواهید درباره قیمت پارچه اطلاعات کسب کنید، ممکن است که فروشنده قیمت آن را برحسب یارد ذکر کند. یارد نوعی واحد اندازه گیری است. استفاده از این واحد در کشورهای خارجی نسبت به ایران مرسوم تر می باشد. آنها از یارد به عنوان اندازه گیری طول و عرض پارچه استفاده می‌کنند. در حالت کلی یک یارد معادل با 90 سانتی متر می باشد.

زمانی که می خواهید پارچه خارجی را خریداری کنید، قیمت پارچه بر حسب یارد ذکر می شود. برای مثال زمانی که فروشنده به شما می گویند این پارچه خارجی 50 یارد است منظور او این است که پارچه شما 45 متر می باشد. بنابراین در زمان محاسبه قیمت پارچه مبلی راحتی با برند خارجی به این نکته نیز توجه کنید.

طاقه پارچه مبل

خرید و قیمت پارچه مبلی از الو پارچه

در این مطلب از آداک سعی کردیم تا بیشتر به مفهوم طاقه پارچه مبلی اشاره کنیم. همچنین با اصطلاحات دیگری مانند یارد و توپ پارچه آشنا شدیم و دانستیم که آشنایی با این مفاهیم به شما در محاسبه قیمت پارچه مبلی کمک میکند. شما میتوانید خرید انواع پارچه مبلی راحتی و سلطنتی از فروشگاه اینترنتی آداک در کمترین انجام دهید. این مجموعه با ارائه پارچه های مرغوب و با کیفیت ایرانی این فرصت را در اختیار کاربران نهاده تا با قیمت مناسب اقدام به خرید محصولی باکیفیت کنند. در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید یا قیمت پارچه مبل راحتی با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

پارچه های مبل چه ویژگی هایی دارند

1. مبل نخی خالص:

پنبه خالص بیشتر به پوست می آید. کاناپه ای که از پارچه پنبه ای خالص ساخته شده است، قابلیت تنفس و نرمی دارد و با نشستن روی آن راحتی بسیار خوبی خواهید داشت. مبل های نخی خالص در حال حاضر سهم بازار بیشتری دارند. علاوه بر این، قیمت مبل نسبتاً ارزان است، اما هنوز هم برخی از ایرادات مانند کشش ضعیف و عدم مقاومت در برابر سایش وجود دارد. اگر در جنوب باشد به دلیل رطوبت زیاد و کنتراست گاز با پارچه های کپک زده نیز مواجه می شود. بنابراین، این نوع مبل نیاز به تلاش بیشتری در فرآیند مراقبت و نگهداری روزانه دارد.

طاقه پارچه مبلی چند متر است

2. مبل های فلانل:

مبل های فلانل عمدتا حاوی پارچه های مخملی، جیر و … هستند. و چون قیمت فلانل بالاتر است قیمت مبل فلانل هم بالا رفته است. مبل نرم و راحت برای نشستن است و جلوه گرم نگه داشتن آن بسیار بهتر از پنبه و کتان است. در برابر گرد و غبار و کثیفی مقاوم است، اما فلانل یک ایراد عمده دارد و آن این است که به راحتی الکتریسیته ساکن تولید می کند. موی انسان یا موی حیوانات به راحتی به سطح پارچه می چسبد و به سختی تمیز می شود. علاوه بر این، الکتریسیته ساکن طولانی مدت ممکن است تأثیر خاصی بر سلامت انسان داشته باشد.

3. مبل کتانی:

یکی از ویژگی های کتان این است که نفوذ پذیری هوا و هدایت الکتریکی خوبی دارد. برای تابستان بسیار مناسب است. ممکن است هنگام نشستن روی مبل فلانل بسیار سخت تر از مبل فلانل باشد، اما تثبیت رنگ کتانی بسیار خوب است و به طور کلی محو نمی شود. توپ به اندازه فلانل مستعد الکتریسیته ساکن نیست. خاصیت آنتی باکتریال خوب باعث می شود که مبل حتی در محیط مرطوب به راحتی تغییر شکل ندهد. این می تواند عیوب پارچه پنیر را جبران کند. البته کتان یک عیب قابل توجه نیز دارد. خاصیت ارتجاعی خوب نیست، بنابراین توانایی مبل برای بازیابی پس از تغییر شکل بسیار محدود است.

4. مبل ترکیبی:

عموماً پارچه هایی مانند پنبه، کتان و سایر مواد الیاف شیمیایی ترکیب می شوند. کیفیت پارچه ترکیبی نسبت به پارچه قبلی نسبتا ضعیف خواهد بود. هم عملکرد و هم ظاهر کلی هستند، اما قیمت بسیار ارزان تر خواهد بود. با بهبود فناوری ترکیب، کیفیت مبل های ترکیبی بهتر، انعطاف پذیر و بادوام می شود. در واقع، بخش بزرگی از مبل هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، ترکیبی هستند. اگر بودجه کمی دارید و می خواهید کارایی بالاتری داشته باشید، مبل های ترکیبی نیز گزینه خوبی هستند.

در خاتمه امیدواریم که مطلب هر طاقه پارچه مبلی چند متر است؟ برای شما مفید بوده باشد. از اینکه وب سایت ما را بازدید کردید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *