متراژ و عرض پارچه مبلی چقدر است؟

به نظر شما اندازه متراژ و عرض پارچه مبلی دارای چه استانداردی است؟ آیا عرض همه پارچه های مبلی با یکدیگر برابر است یا این اندازه در پارچه های گوناگون متفاوت می باشد؟ اگر شما نیز سوالاتی از این قبیل برایتان پیش آمده است، حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید. اندازه عرض پارچه مبلی یکی از نکات مهمی است که در هنگام سفارش و خرید این محصولات باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو در این مطلب الو پارچه  قصد داریم اطلاعات کافی را در مورد این موضوع برایتان بازگو کنیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع پارچه مبلی به فروشگاه الو پارچه مراجعه کنید

متراژ پارچه مبلی

اندازه استاندارد عرض پارچه مبلی

اگر به یک مرکز فروش پارچه مبلی سر بزنید، متوجه خواهید شد که این پارچه ها در عرض های گوناگونی به فروش می رسند. اما در این میان، بهترین و استانداردترین پارچه مبلی دارای عرض 1.4 متر خواهد بود. زیرا در این حالت پارچه شما هیچ گونه دورریزی نخواهد داشت. در نتیجه نهایت صرفه جویی را در هزینه ها خواهید کرد. با این حال در بازار شاهد وجود پارچه های مبلی با عرض 2.8 و 3 متر نیز هستیم. پارچه هایی با این عرض بیشتر مناسب استفاده در دوخت پرده هستند و برای مبلمان استفاده نمی شوند. زیرا دورریز زیادی دارند و خرید آن ها به صرفه نیست.

آیا جنس پارچه مبلی در عرض آن تغییری ایجاد می کند؟

آیا عرض پارچه مبلی مسکو با عرض پارچه مبلی مازراتی برابر است؟ این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از خریداران این محصولات پیش بیاید. باید بگوییم که استاندارد بیان شده در بخش قبلی برای تمامی پارچه های مبلی صدق می کند و هیچ گونه تفاوتی در عرض این پارچه ها وجود ندارد. عرض پارچه مبلی شانل نیز از همین قانون پیروی می کند. بنابراین هنگامی که تعیین می کنید برای رویه کوبی مبل نیازمند 20 متر پارچه هستید، با ضرب کردن عدد 20 در 1.4 مقدار پارچه نهایی با واحد متر مربع به دست خواهد آمد. البته این نکته را نیز بگوییم که به دلیل محدودیت در عرض پارچه های مبلی ممکن است مقداری دورریز پارچه داشته باشید. در هر صورت به صفر رساندن میزان این دورریز اجتناب ناپذیر است.

اندازه متراژ پارچه مبلی

قوانین انتخاب پارچه مبل

هنگام انتخاب مواد برای اثاثه یا لوازم داخلی و مبلمان راحتی، توصیه می شود بر روی پارامترهای زیر تمرکز کنید:

  1. طرح. مواد باید به طور هماهنگ در فضای داخلی اتاقی که مبل در آن نصب می شود، قرار گیرد. توصیه می شود پارچه هایی با طرح سه بعدی انتخاب کنید. با تشکر از این، مواد همیشه تمیز و جذاب به نظر می رسند، حتی اگر ساییدگی های جزئی در طول زمان ظاهر شوند. علاوه بر این، باید روی سلیقه خود نیز تمرکز کنید.
  2. مقاومت در برابر سایش. توصیه می شود محصولاتی با ارزش سیکل ساینده 20000 انتخاب کنید. این پارچه ها برای مدت طولانی بدون تغییرات خارجی دوام خواهند داشت. برای پی بردن به این پارامتر، کافی است به اسناد پیوست شده به پارچه نگاه کنید.
  3. تراکم بهتر است پارچه ای با نشانگر 330 گرم در متر مربع خریداری کنید.
  4. ثبات. توصیه می شود موادی را خریداری کنید که پس از شستشو در خانه تغییر شکل نمی دهند. اگر پارچه‌ها فقط در برابر خشک‌شویی مقاومت می‌کنند، به این معنی است که هر بار که مورد نیاز به تمیز کردن دارد، باید برای مراقبت هزینه کنید.
  5. توانایی قرص زدن این نشانگر قابلیت بازیافت مواد را نشان می دهد. پارچه باید بتواند بیش از 500 چرخه سایش را تحمل کند. فقط در این صورت هیچ دانه ای روی سطح تشکیل نمی شود.
  6. مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش. این نشان می دهد که سایه های مواد حتی با قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید روشنایی خود را از دست نمی دهند.
  7. احساسات لامسه پارچه باید نرم و خوشایند در لمس باشد.

متراژ پارچه مبلی چقدر است

نکات مهم در هنگام خرید پارچه مبلی

حالا که با اندازه استاندارد عرض پارچه مبلی آشنا شدید، بهتر است چند نکته طلایی برای داشتن بهترین خرید پارچه مبلی را به شما بگوییم.

  • در هنگام خرید پارچه مبلی بهتر است سعی کنید چند متر پارچه اضافه تر تهیه نمایید. در این صورت در هنگام آسیب دیدن یکی از مبلمان، به آسانی می توانید پارچه آن را تعویض کنید. اما در صورتی که بخواهید مجددا عین همان پارچه قبلی را در بازار پیدا کرده و خریداری نمایید ممکن است موفق نشوید. دلیل این موضوع امکان تغییر اندک رنگ پارچه ها در تولید مجدد آن ها است. در واقع رنگ طاقه های پارچه اندکی با یکدیگر تفاوت دارند و همین موضوع کار را کمی دشوار می کند.
  • برای خرید پارچه مبلی به مراکز عرضه کننده معتبر مراجعه نمایید. زیرا در این صورت می توانید محصولات مورد نظر را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت خریداری کنید. در این راستا مجموعه الو پارچه را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید کلکسیونی از انواع این پارچه ها را در سایت این مجموعه مشاهده کرده و آن ها را با تخفیفات ویژه را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *